زیبایی

بی بی کرم یا سی سی کرم ؛ کدومش مناسبه؟

بی بی کرم یا سی سی کرم ؛ کدومش مناسبه؟

این روزها حتما اسم سی سی کرم CC Cream یا بی بی کرم BB Cream را زیاد شنیده اید. اما میدانید این نوع کرمها چه نوع کرمهایی هستند؟ آیا این ها نوعی کرم پودر هستند؟ و اینکه آیا میتوان از BB Cream و CC Cream بعنوان ضدآفتاب نیز استفاده کرد یا نه. جالب است بدانید به این نوع کرمها کرمهای الفبایی نیز میگویند.

اخیرا حتی کرمهای DD کرم و EE کرم هم به بازار آمده است. هر کدام از این حروف اختصار کلمه ای هستند. در مقاله BB Cream بهتر است یا CC Cream بیان کرده ایم که هر کدام از این حروف مخفف چه کلمه ای است.

کرمهای چند کاره

با کرم پودر، سرم، ضد آفتاب و پرایمرتون خداحافظی کنین که دیگه دوره شون گذشت! مدتیه که دنیای لوازم آرایش با یه انقلاب بزرگ رو به رو شده: ورود کرم‌های BB و سی سی کرم به عرصه‌ی دنیای آرایش. کرم‌هایی که چند کاره هستن و چند تا ویژگی رو توی یه محصول جا دادن.

اونا نه تنها حجم وسایل کیف لوازم آرایش ما رو کم می‌کنن بلکه باعث می‌شن توی هزینه هم کلی صرفه جویی کنیم و با یه تیر پنج تا نشون بزنیم! حالا فرق این دو تا چیه و کدومشون به کار چه کسی میان؟ ما بهتون می‌گیم.

BB Cream های دوست داشتنی

BB Cream، ترکیبی فوق العاده از چند تا وسیله‌ای هستن که باید توی کیف هر خانمی باشه؛ این کرم‌ها حاوی سرم، مرطوب کننده، ضد آفتاب، پرایمر و کرم پودر هستن! فکرش رو بکنید! یه محصول که پنج تا ویژگی اساسی داره. یکی از BB Cream که این روزها خیلی سرو صدا کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده، BB cream بلیتا است. سبکی این کرم فوق العاده است.

کرم بی بی بلیتا را حتما می شناسید. این کرم یکی از پرطرفدارترین کرمهای رنگی موجود در بازار است. اخیرا کلیه محصولات بلیتا با قیمتی مناسب جزع پر طرفدار ترین کرم های بازار است کرکم پودر های بلیتا را با نام BB کرم در بازار عرضه می شود. در واقع از آنجاییکه این کرم چند خاصیت در یک کرم را دارد (مرطوب کنندگی و پوشانندگی) توانست نام آن را BB Cream بگذارد. توی برند بلیتا BB Cream های زیادی داریم.

سی سی کرم های پر هیجان

کرم های سی سی خواهر بزرگتر BB Cream محسوب می‌شن. اونا هم دقیقا ویژگی‌های BB رو دارن فقط بیشتر به کار خانم‌هایی میان که سنشون بالاتره و می‌خوان خاصیت درمانی کرمشون بیشتر باشه.

CC کرمها چند خاصیت در یک کرم دارند. مثلا ترکیبات ضد چروک، روشن کننده، پوشش دهی رنگی، مرطوب کننده و ضد آفتاب یا برخی از آنها را در یک کرم دارند. در برخی از برندها خواص مازاد محصول را حتی به 10 خاصیت رسانده اند!. سی سی کرم شیر بز بلیتا یکی از CC کرمهایی است که چندین خاصیت را در یک کرم دارد.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

خیلی از مشتریان میسفا میپرسن «فرق بی بی کرم با سی سی کرم چیه؟» کرم‌های بی بی ، SPF مناسبی دارن تا جلوی آسیب دیدن پوست از اشعه‌ی خورشید رو بگیرن. بافتشون خیلی سبکه و به کار خانمایی میاد که دوست دارن آرایششون خیلی طبیعی به نظر برسه.

این کرم‌ها با اینکه بافت سبکی دارن پوشش دهی‌شون خوبه و باعث می‌شن جای لکه‌ها و زخم‌ها پوشونده بشه و به چشم نیاد.

سی سی کرم ها

سی سی کرم ها هم ویژگی‌های BB رو دارن، با این تفاوت اصلی که خیلی روی مراقبت از پوست تمرکز می‌کنن. برای همین هم SPF این کرم‌ها بالاتر از BBهاست و از پوست محافظت بیشتری به عمل میاره. بافت CCها نسبت به خواهر کوچکترشون سنگین‌تره تا بتونه علایم بالا رفتن سن رو بپوشونه.

چیزهایی مثل چین و چروک و روشن و تیره بودن پوست صورت در نقاط مختلف رو می‌شه با سی سی کرم بلیتا درمان کرد، در حالیکه بیشتر تمرکز ِ BB روی شفافیت و براق کردنه. این کرم‌ها همچنین مات هستن و نسبت به بب بی کرم ها BB روغن کمتری دارن و برای پوشوندن قرمزی ناشی از گرمای تابستون عالین!

نکات طلایی در مورد CC و BB کرم

*اگه می‌خواین از پوستتون در مقابل بالا رفتن سن مراقبت کنین از کرم سی سی استفاده کنین.

*اگه پوستتون مستعد آکنه ست می‌تونین سراغ BB Cream , cc Cream برید، چون سبک هستن و به صورت اجازه‌ی نفس کشیدن می دهند.

آیا میتوان از بی بی کرم و سی سی کرم بعنوان ضدآفتاب استفاده کرد؟BB و CC

از آنجاییکه برخی از BB کرم ها و CC کرم ها دارای SPF هستند، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا میتوان از این نوع کرمها که در واقع جزو کرمهای آرایشی محسوب می شوند، بعنوان ضدآفتاب استفاده کرد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ میدهیم.

آیا از کرمهای الفبایی میتوان بعنوان ضدآفتاب استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد در برخی از کرمهای الفبایی از فیلترهای ضدآفتاب استفاده می شود. اینکه آیا میتوان از آنها بعنوان ضدآفتاب استفاده کرد یا نه، بستگی به میزان فیلتر ضدآفتاب بکار رفته در آن و عدد SPF محصول دارد. اگر عدد SPF درج شده بر روی محصول 25 و بیشتر باشد، میتوان از آن به تنهایی بعنوان ضدآفتاب استفاده کرد ولی اگر SPF آن کمتر از 25 باشد، این محصول یک ضدآفتاب نیست و اگر قرار است بعد از مصرف آن بیرون از منزل بروید، حتما جداگانه ضدآفتاب نیز مصرف کنید.

بی بی کرم ها ( BB کرمها ) پوشش ملایمی دارند و در آنها ترکیبات آبرسان و ویتامین های مغذی پوست اضافه شده است.
سی سی کرمها ( CC کرمها ) پوشانندگی بالاتری نسبت به BB کرمها دارند و معمولا حاوی فیلترهای ضدآفتاب هم هستند.
دی دی کرمها ( DD کرمها ) پوشانندگی در حد همان BB کرم دارند و حاوی ترکیبات ضدچروک هستند.
نکات طلایی در مورد CC و BB کرم
اما اینهایی که بیان شده دقیقا رعایت نمی شود و برخی از شرکتها ترکیبات مختلفی به محصول خود اضافه میکنند و نام آن را BB کرم یا CC کرم یا DD کرم می گذارند. مثلا ممکن است یک برند در BB کرم خود فیلتر ضدآفتاب و ضدچروک هم بگذارد. یا ممکن است یک برند محصول CC کرم ارائه دهد که پوشانندگی کمی داشته باشد بطوریکه پوشانندگی آن از BB کرم برند دیگر کمتر باشد.

از این رو بطور کلی میتوان گفت کرمهای الفبایی، کرمهای پوشاننده رنگی هستند که حاوی ترکیبات اضافه تری هستند که آنها را چند کاره میکند. این ترکیبات اضافه تر معمولا، آبرسان، ویتامین های مغذی پوست، ضدچروک، روشن کننده و فیلترهای ضدآفتاب می باشد.

5 رای4.4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *