راهنمای محصولات

کرم ضد آفتاب را بشناسید و بهترین ضد آفتاب را بخرید

راهنمای ضد آفتاب مناسب پوست

کرم ضد آفتاب امروزه یکی از مهمترین پایه های آرایشی به ویژه در روزهای آفتابی و با میزان رطوب است، ضدآفتاب‌هایی که با نام‌ها و ویژگی‌های متنوع در بازار می‌توان پیدا کرد و هر کدام ویژگی‎های خاصی را ارائه می‌دهند، این تنوع گاه گیج‌کننده می‌شود.

اکثر افرادی که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند می‌دانند که SPF یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که می‌توان بر اساس آن ضد آفتاب مناسب را خریداری کرد، از سوی دیگر به اعتقاد بسیاری از این مصرف کنندگان SPF بالاتر به معنای محافظت بیشتر است.

اما متخصصان پوست درمورد نقش SPF و تفاوت ها و کارکردهای ضدآفتاب ها چه می گویند؟ این مطلب یک راهنمای تخصصی است که به شما کمک می کند در خرید ضدآفتاب بعدی خود بهتر عمل کنید.

یک کرم ضد آفتاب خوب را چطور بشناسیم؟

UVA و UVB با یکدیگر متفاوت است، از خورشید تنها یک نوع اشعه مضر به پوست نمی تابد، از خورشید اشعه های فرابنفش به صورت UVA و UVB با پوست برخورد می کنند. UVB اشعه های سوزاننده ای هستند که لایه های رویی پوست را سوزانده و باعث ایجاد آفتاب سوختگی می شوند. این اشعه‌ها زمانی به کار شما می آیند که می خواهید با آفتاب گرفتن کمی رنگ پوست خود را برنزه تر کنید. اما مراقب باشید چراکه این اشعه ها همان‌هایی هستند که باعث پیشروی سرطان پوست می‌شوند.

UVA اشعه‌ای است که به اعماق پوست نفوذ کرده و باعث پیری پوست و تخریب DNA و ابتلا به سرطان پوست می شوند. در گذشته باور بر این بود که UVB از UVA خطرناک‌تر است ولی امروزه متخصصان درست برعکس فکر می‌کنند. نبود فیلتر UVA در ضد آفتاب‌ها باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان کرم ضد آفتاب در مقایسه با کسانی که ضد آفتاب استفاده نمی کنند به یک میزان در خطر ابتلا به سرطان پوست باشند.

بهترین ضد آفتاب

ضدآفتاب مناسب و با کیفیت نقش حیاتی در محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه‌های فرابنفش (UV) خورشید دارد. در میان ضدآفتاب‌های برتر خارجی، برند بلیتا به خاطر فرمولاسیون استثنایی و کارایی درمانی از بهترین گزینه ها است.

ضدآفتاب بلیتا به عنوان یک محصول با کیفیت، نه تنها حفاظتی مطمئن از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB فراهم می‌کند بلکه ویژگی‌های اضافی نظیر مقاومت در برابر آب و تامین مواد مغذی پوست را نیز در خود دارد.

فرمول پیشرفته این ضدآفتاب تضمین می‌کند که پوست در برابر سوختگی نور خورشید، پیری زودرس و سایر آسیب‌های محیطی محافظت شود. این ضدآفتاب بسیار سبک، غیرچرب، آبرسان که به‌راحتی جذب می‌شود که آن را به گزینه‌ای راحت برای استفاده روزمره تبدیل می‌کند. با تعهد به ارائه محصول با کیفیت و نوآوری در تولید، ضدآفتاب بلیتا همواره به عنوان یک محصول قابل اعتماد در حفظ سلامتی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب تابش نور خورشید می باشد. در پایین می توانید لیستی ازین ضد آفتاب ها را مشاهده کنید.

پرکاربردترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید

SPF ملاکی برای سنجش میزان محافظت‌کنندگی کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های UVB آفتاب است و هیچ تاثیری در جلوگیری از اثرات مخرب اشعه UVA ندارد. بنابراین میزان SPF یک کرم ضد آفتاب نمی تواند تنها ملاک انتخاب آن باشد، این بار که به سراغ خرید کرم ضد آفتاب مناسب رفتید به وجود میزان تاثیر ضد آفتاب در محافظت پوست از UVA توجه کنید، ضد آفتاب سولاریس این تاثیر را دارد.

به اعتقاد متخصصان پوست SPF30 بعلاوه فیلتر UVA 4-5 می تواند کرم ضد آفتاب استانداردی باشد.

SPF بالاتر به معنای محافظت بیشتر نیست

اگر شما هم همیشه به سراغ خرید کرم ضد آفتاب با بالاترین میزان SPF می‌روید، بهتر است تجدیدنظر کنید. به نظر می‌رسد ضدآفتاب با SPF 75 یا 100 ضد آفتاب‌های قوی باشند و این امر معمولا خریداران را گمراه می کند اما بهتر است بدانید که SPF 30 از 97% اشعه های UVB و SPF50 از 98% این اشعه های مضر جلوگیری می‌کند.

ضدآفتاب برنزه کننده غیرممکن است

اگر از صورت سفید و رنگ پریده خود بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب خوشتان نمی‌آید، انتخاب ضد آفتاب‌هایی با خاصیت برنزه‌کنندگی هم بی‌فایده است. در برنزه‌کننده‌ها از ماده شیمیایی DHA استفاده می‌شود، این ماده شیمیایی قوی پس از مدت کوتاهی تمام ماده‌های شیمیایی دیگر را خنثی می‌کند، بنابراین ممکن است پس از تولید تمام تست های مربوط به SPF و جلوگیری از UVA را بگذراند اما در نهایت بهترین کرم پودر با خاصیت ضد آفتابی که می‌خرید تنها یک برنزه‌کننده با چند خاصیت بیشتر است نه یک کرم ضدآفتاب کامل.

اگر می خواهید در مهمانی آخر هفته رنگ پریده به نظر نرسید و در عین حال از ضدآفتاب هم استفاده کنید، می توانید شب قبل یا چند روز قبل از برنزه کننده خود استفاده کرده و آن روز تنها ضدآفتاب بزنید.
کرم ضد آفتاب را بشناسید و بهترین ضد آفتاب را بخرید

ضدآفتاب ها دائمی نیستند

اگر روی کرم ضد آفتاب شما نوشته است با ماندگاری بالا این جمله تنها به این معنا است که کرم ضد آفتاب روی شما ترک نمی‌خورد و حالت طبیعی پوست حفظ می‌شود، اما ماجرای فاکتورهای حفاظتی کرم ضد آفتاب متفاوت است.

اگر شنا کنید، دوش بگیرید و با حوله خود را خشک کنید، مطمئنا کرم ضد آفتاب شما پاک می‌شود اما اگر فقط یک گوشه بنشینید و نوشیدنی خود را استفاده کنید، باز هم هیچ چیز دائمی وجود ندارد، شما عرق می‌کنید!

در واقع کرم ضد آفتاب هر دو ساعت یکبار و در روزهای گرم و زمانی که عرق کرده اید هر 30 دقیقه یک بار باید تمدید شود.

ضد آفتاب های جدا برای صورت و بدن

اگر ضدآفتاب باعث می شود پوستتان جوش بزند یا روی پوست لکه ایجاد شود، تنها علت این امر وجود فیلتر UV نیست بلکه ممکن است چربی کرم ضد آفتاب با پوست شما سازگار نباشد. پس سراغ ضدآفتاب های چرب نروید، بهترین ضد آفتاب ها بدون چربی یا همان Oil Freeها هستند.

اگر به آفتاب های تند سرظهر حساس هستید و به سلامتی پوست خود فکر می کنید،بلیتا به نگرانی های شما اهمیت داده و برای محافظت از پوست شما بهترین ضدآفتاب ها را از تولیدکنندگان معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه می دهد، ضدآفتاب هایی که علاوه بر داشتن فیلتر اشعه UVA، بدون چربی و مواد شیمیایی مضر هستند. علاوه بر آن شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی میس فا انواع لوازم آرایشی بهداشتی و درمانی مخصوص پوست و بدن را انتخاب کرده و به راحتی خریداری کنید.

6 رای3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *